The following is an archived copy of a message sent to a Discussion List run by the Campaign Against Sanctions on Iraq.

Views expressed in this archived message are those of the author, not of the Campaign Against Sanctions on Iraq.

[Main archive index/search] [List information] [Campaign Against Sanctions on Iraq Homepage]

[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

[casi] "Spooks Lose the Iraq Plot?"

Le Monde claims the Rumsfeld/Hussein fix was in...Did no one tell the
Russians?  pg

Moscow Times
Thursday, Apr. 17, 2003
Spooks Lose the Iraq Plot

With the war all but over and the victors clear, many in Russia are asking
questions: Why did our military and intelligence people get it all wrong?
Why did they tell yarns about "resolute Iraqi resistance," when the regime
and its armies were crumbling? Did these falsehoods seriously affect
national decision-making, and is the spin still continuing?

The Iraqi crisis created a multitude of strange bedfellows. As late as April
7, the Guardian newspaper carried a story piling praise on a group of
unnamed Russians, who during the war published daily assessments of the
campaign on a number of web sites under the collective pseudonym "Ramzaj."

The Guardian story assumed that the Ramzaj group was an alias for Russian
military intelligence, or GRU, and that this was "really the one source of
reliable information on this war -- coming from Russian spies." Many
Russians asked me: Who is Ramzaj? So I did some investigating. . . ...  ..

Sent via the discussion list of the Campaign Against Sanctions on Iraq.
To unsubscribe, visit
To contact the list manager, email
All postings are archived on CASI's website:

[Campaign Against Sanctions on Iraq Homepage]