The following is an archived copy of a message sent to a Discussion List run by the Campaign Against Sanctions on Iraq.

Views expressed in this archived message are those of the author, not of the Campaign Against Sanctions on Iraq.

[Main archive index/search] [List information] [Campaign Against Sanctions on Iraq Homepage]

[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Information Request: al-Rai al-Aam Newspaper (Kuwait)

On 21 January 2001, the Kuwaiti newspaper al-Rai al-Aam published a front-page editorial (1) that, 
according to Reuters, said sanctions hurt Iraqi civilians, strengthened the Iraqi leadership and 
should be lifted (2).

According to an advertisement, al-Rai al-Aam is jointly Kuwait's most widely circulated daily (3).  

1.  What ties (if any) does al-Rai al-Aam have to the Kuwaiti Government?

A) Does the Kuwaiti Government directly or indirectly own it?
B) Does the publisher, Dar Al-Jazeerah Press, Printing and Publishing Company, W.L.L., have links 
to the Kuwaiti Government and/or Kuwaiti royal family?

2.  Does al-Rai al-Aam coverage predominantly reflect official government positions?

3.  Reuters referred to the paper's "rare front-page editorial."  

A) Does al-Rai al-Aam rarely write editorials?  Or, does the paper regularly write editorials, but 
only rarely print them on the front page?
B) Do al-Rai al-Aam editorials, front page or other, primarily reflect Kuwaiti government official 

1. and
2. Reuters, "Kuwait welcomes a call to lift UN sanctions on Iraq," 22 January 2001

FREE! The World's Best Email Address
Reserve your name now at

This is a discussion list run by the Campaign Against Sanctions on Iraq
For removal from list, email
Full details of CASI's various lists can be found on the CASI website:

[Campaign Against Sanctions on Iraq Homepage]